Το ίδιο έκαναν και οι Πυθαγόρειοι με τους πρώτους λόγους και μορφές΄ επειδή δεν μπορούσαν να εξηγήσουν με τον λόγο τις άυλες μορφές και τις πρώτες αρχές, στράφηκαν στη διδασκαλία τους μέσω των αριθμών. Έτσι, αυτό που λέγεται ενότητα, ταυτότητα, ισότητα, το αίτιο της σύμπνοιας και της συμπάθειας των πάντων και τη διατήρηση αυτού, που μένει ίδιο και αναλλοίωτο, το ονόμασαν ένα΄ διότι το ένα που υπάρχει στα επιμέρους είναι τέτοιου είδους, ενιαίο, δηλαδή, και σύμφωνο με τα μέρη, αφού μετέχει στο πρώτο αίτιο.