3.26 Η Νέα Εποχή και οι ψευδοπροφήτες


Η Νέα Εποχή θα σηματοδοτήσει την επανανακάλυψη της κοσμικής σοφίας μέσω διαφόρων πηγών, όπως η αστρονομία, η αλχημεία και η φιλοσοφία. Σοφοί άνθρωποι από την Ανατολή και τη Δύση θα συναντηθούν σ' ένα κοινό τόπο - συμβολικά, «στο Βυζάντιο» - για να αναπτύξουν τη νέα φιλοσοφία και να προωθήσουν την παγκόσμια ειρήνη :


Ο Θεός, οι ουρανοί, όλοι οι θείοι κόσμοι στα κύματα,
μεταφερμένοι από επτά κόκκινες ξυρισμένες κεφαλές στο Βυζάντιο.
Εναντίον των χρισμένων τριακοσίων από την Τραπεζούντα,
θα γίνουν δύο νόμοι, πρώτα τρόμος και μετά εμπιστοσύνη. (VΙΙ-36)


Οι «χρισμένοι τριακόσιοι» είναι συμβολικά οι πολλοί δρόμοι μέσα από τους οποίους μπορεί κανείς να φτάσει στη γνώση. Η εκκλησία, όπως κάνει σε ολόκληρη την ιστορία του πολιτισμού όταν αισθάνεται αδύναμη, θα εκδώσει νόμους εναντίον όλων των άλλων φιλοσοφικών συστημάτων. Η «εμπιστοσύνη» θα αντικαταστήσει τον «τρόμο» καθώς οι άνθρωποι ανοίγονται τελικά στη γνώση και την πνευματικότητα.
Ο εικοστός αιώνας, που προηγείται της άφιξης του Αντίχριστου, θα έχει το θλιβερό προνόμιο να καταγράψει ένα φαινόμενο μοναδικό στην ιστορία της ανθρωπότητας, σε τόσο μεγάλη κλίμακα : ο κόσμος θα γεμίσει από ψευτο-προφήτες και ψευτο-διδασκάλους, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία και θα αμείβονται με υπέρογκα ποσά. Μία τέτοια διεφθαρμένη ψυχή περιγράφεται εδώ :


Εξ αιτίας του χρυσού, η ζωή, η μοίρα και ο θάνατος ενός ανάξιου, άθλιου ανθρώπου :
δεν θα είναι ο νέος εκλέκτορας της Σαξονίας.
Θα στείλει από το Μπρούνσβικ ένα μήνυμα αγάπης,
ο ψεύτης λαοπλάνος θα το δώσει στους ανθρώπους. (Χ-46)


Τα σκάνδαλα που θα συμβαίνουν στις θρησκευτικές ομάδες και οργανώσεις θα ξεσπούν το ένα μετά το άλλο. Ο άνθρωπος της θρησκείας θα έχει χάσει κάθε επαφή με την πνευματική πηγή του - «το δισκοπότηρο δοκιμάζεται». Θα είναι συγχυσμένος ανάμεσα στην ύλη, τις επιθυμίες του και το τι πρέπει να κάνει, με πλήρη διάσταση, θα είναι δηλαδή :


Με πόδια και χέρια δεμένα ανάμεσα σε δύο πλοία
το πρόσωπο χρισμένο με μέλι και θρεμμένος με γάλα.
Σφήκες και μύγες, θυμωμένη πατρική αγάπη,
ο οινοχόος ψεύδεται, το Δισκοπότηρο δοκιμάζεται, (VI-89)


Θα εμφανίζεται εξωτερικά μ' ένα εξωραϊσμένο προσωπείο, η ψυχή όμως θα κρύβει σκοτεινά μυστικά και ψέματα.


Μερικοί από τους μεγαλύτερους γνώστες της ουράνιας τέχνης
θα επιτιμηθούν από αδαείς πρίγκηπες΄
τιμωρημένοι από ένα διάταγμα εκδιώκονται σαν αχρείοι
και στέλνονται στο θάνατο όπου κι αν βρίσκονται. (IV-18)


Εδώ είναι προφανές ότι μιλάμε για την απαξίωση της αστρολογίας στα χρόνια που ακολούθησαν της εποχής μου. Όταν ασκούσα την ιατρική, οι αστρολόγοι ήταν σεβαστά πρόσωπα και απαραίτητοι στους γιατρούς. Ωστόσο στην εποχή σας, η πανάρχαια αυτή γνώση θα απογυμνωθεί από την εσωτερική της σοφία και θα υποβιβαστεί σε μία επιφανειακή γήινη άποψη των πραγμάτων.


Ο νόμος του 'Ηλιου που μάχεται με την Αφροδίτη
οικειοποιείται το πνεύμα της προφητείας.
Ούτε το ένα ούτε το άλλο θα γίνουν κατανοητά
ο νόμος του μεγάλου Μεσσία στηρίζεται από τον 'Ηλιο. (V-53)


Το τετράστιχο αυτό αναφέρεται αλληγορικά στην άνοδο και την πτώση του Χριστιανισμού και το πώς η θρησκεία αυτή απώλεσε αργά και σταδιακά την πνευματικότητά της στις καρδιές των ανθρώπων. Έτσι οι άνθρωποι αποξενώθηκαν από την ψυχή και την πηγή της ύπαρξής τους και οι δυνάμεις του κακού κατέλυσαν τα πάντα και έζωσαν τη γη. Στο τέλος όμως, μετά την εποχή των ταραχών, θα υπάρξει ισορροπία και η γαλήνη θα επανέλθει.